tisdag 15 januari 2008

Ingen TV

Jag tänkte ha små veckoprojekt för att utröna hur olika saker kan påverka min vardag och mitt liv i allmänhet. Jag har en hel del idéer redan nu, och några kanske utökas till flera veckor (eller tillvidare), men jag tänkte börja med TV:n.

Vanligtvis tittar jag inte så mycket på TV, men jag brukar äta lunch och middag vid den, och se ett par timmar på kvällarna, men jag är i allmänhet rätt trött på den, och tänkte ta en veckan helpaus.
Jag tror att det kan ge vinningar i andra delar av vardagen, och om jag gör mig av med TV:n permanent (man måste väl få ha skärmen kvar för att se på film, men inga TV-program) så sparar jag 2000 kr / år i TV-avgifter.

Det är nog ett bra projekt att börja med, för jag tror inte det blir några problem, men önska mig lycka till ändå!

2 kommentarer:

Knippbobergets Karin sa...

Kära bror, ingen TV låter som ett väldans bra projekt! Jag har själv helt vant mig av vid att se på TV, men å andra sidan är det ju mycket lättare när man bor med massa härligt folk. Lycka till! (och kul att du har en blogg!)pus

Jordefamn sa...

Ja du syrran, det är nog lättare när man har en massa mysfolk omkring sig och sitter vid en öppen brasa och syr. ;)
Men jag har klarat det fint så här långt. Det är egentligen inga problem, radion håller mig sällskap istället.
Jag har haft en blogg rätt länge, men få hittade dit, så jag gjorde en här istället.
Puss!