söndag 3 februari 2008

Äppelvecka

Då var ännu en vecka till ända.
Meditationsprojektet gick sisådär. Jag tror det är bättre att meditera annan tid än just precis efter att jag vaknat. Dessutom är det så kallt i min lägenhet (troligtvis dåligt isolerat och man kan inte bestämma värmen själv) att det är svårt att gå upp i bara mässen och kunna slappna av ordentligt.
Störande moment utifrån förekom också - folk som gick eller körde till jobb/skola antagligen.
Dock är det alltid givande att utforska saker och jag skulle gärna meditera mer om jag hade en någorlunda bekväm temperatur inomhus och slapp stadsoväsendet. Det blir säkert en tid till det också.

Idag ska jag göra en liten insats och hålla i en informell kurs i nålbindning på caféet bredvid stadsbiblioteket i Lund. Det var en del personer på alternativ.nu som var intresserade, så jag hoppas jag kan sprida den här härliga tekniken lite.

Nästa veckas projekt blir enkelt - äta ett äpple om dagen.
Vanligtvis finns det nästan ingen ekologisk frukt i affären, förutom bananer från långtbortistan, men nu har jag köpt 2 kg ekologiska äpplen från Mossagården som är mycket goda, så det blir en enkel match, så länge jag kommer ihåg det. Nästa projekt handlar nog om minne...om jag minns att förbereda det...

Inga kommentarer: